Články

Prosazování rozhodnutí v uměleckém prostředí

17. 2. 2025   PhDr. Vojtěch Bednář

Umělci, kreativci a také někteří specialisté jsou senzitivní lidé.  Jak v jejich prostředí prosazovat rozhodnutí? Zvláště taková, která se jim nebudou líbit?

Jak změnit komunikaci a posílit mezilidské vztahy

10. 2. 2025   Mgr. Petr Hlušička

V každodenním životě se nevyhneme situacím, kdy je potřeba vyjádřit své pocity, potřeby nebo nesouhlas. Často se však dostáváme do konfliktů, protože naše sdělení vyzní jako útok nebo kritika, což vede k obraně druhé strany a ztrátě možnosti najít řešení. 

Organizační změny a umělci

3. 2. 2025   PhDr. Vojtěch Bednář

Komunikace a prosazování organizačních změn v prostředí uměleckých pracovišť je velice náročnou disciplínou nejen pro jejich vedení, ale často i zřizovatele. Jak na to a na co dát pozor?

Standardní situace v managementu a jak je hrát

20. 1. 2025   PhDr. Vojtěch Bednář

Umíte prosazovat negativní rozhodnutí? Víte, co dělat, když se vám nedaří vysvětlit lidem co mají dělat? A co když nastane nutnost jednat se zástupci zaměstnanců třeba o jejich platech? O tom všem je naše nová kniha, která vychází právě teď.

Jak nastavit cíle hodnocení týmu

13. 1. 2025   PhDr. Vojtěch Bednář

Správné nastavení cílů práce pro jednotlivce i pro tým je klíčovým předpokladem dosažení a hlavně udržení výkonu. Jak nastavit cíle týmu nebo kolektivu a čemu se při tom vyhnout?

Návrat do pracovního procesu po Vánocích: Jak zvládnout přechod s klidem a energií

6. 1. 2025   Mgr. Petr Hlušička

Začátek nového roku přináší nejen naději a nové výzvy, ale také náročný návrat do pracovního režimu. Jak se znovu naladit na pracovní tempo po svátcích plných odpočinku a rodinné pohody? Zaměříme se na praktické rady podložené vědeckými poznatky, které vám pomohou překlenout toto období s lehkostí a energií.

Firemní sociolog v roce 2025

1. 1. 2025   PhDr. Vojtěch Bednář

V dnešním vydání bychom se s vámi rádi podělili o to, co nás čeká v roce 2025. Těšíme se na setkání a spolupráci s vámi.

Nejlepší z Firemního sociologa 2024

30. 12. 2024   PhDr. Vojtěch Bednář

Na závěr roku je čas bilancovat, a proto vám nabízíme šest nejlepších článků, které jsme vydali v roce 2024.

Předvánoční zpětná vazba

15. 12. 2024   PhDr. Vojtěch Bednář

Předvánoční týden je v řadě firem nejen obdobím večírků a dotahování nesplněných úkolů, ale také časem, kdy zaměstnanci obdrží neformální hodnocení nadřízených, se kterými se často již do konce roku neuvidí. Jak hodnotit správně? Ukážeme si v dnešním článku.

Adventní kalendář duševní pohody: Jak zvládnout prosincový shon s úsměvem

9. 12. 2024   Mgr. Petr Hlušička

Prosinec je obdobím plným očekávání, radosti i shonu. Měsíc, který má být synonymem klidu a pohody, se však často změní v hon za dokonalými dárky, perfektní výzdobou a splněním všech pracovních povinností v kratším čase. Co kdybychom se ale rozhodli udělat to letos jinak? Přinášíme vám adventní kalendář duševní pohody – každodenní malé kroky, které vás nasměrují k většímu klidu, radosti a vědomému prožívání vánoční atmosféry.

Zaměstnanec – Influencer

2. 12. 2024   PhDr. Vojtěch Bednář

Situace, kdy je jeden z vašich zaměstnanců aktivní na sociálních sítích a to tak, že má tisíce sledujících a vystupování mu vydělává není tak vzácná, jak se může zdát. Jak nastavit vztahy s takovým člověkem?

Mikroodpočinky: Malé přestávky s velkým dopadem na výkon a pohodu

25. 11. 2024   Mgr. Petr Hlušička

Cítíte, že vám během dne dochází energie nebo že klesá vaše soustředění? Mikroodpočinky – krátké, strategické přestávky během pracovního dne – mohou být klíčem k lepší produktivitě, snížení stresu a dlouhodobému pracovnímu nasazení. Nedávné studie se zaměřili na to, proč by měly být mikroodpočinky běžnou součástí pracovního režimu a jak je efektivně zařadit do každodenního harmonogramu.

Úsporná opatření

18. 11. 2024   PhDr. Vojtěch Bednář

Ať už je náplní toho, co vidíte v titulku článku cokoli jedna věc je jistá. Úsporná opatření jsou problémová z pohledu personálů a nestačí je pouze oznámit. Zejména, vyžaduje-li jejich naplnění aktivní spolupráci ze strany  zaměstnanců.

Pozitivní vedení: Jak náš optimismus může ovlivnit pracovní úspěch

11. 11. 2024   Mgr. Petr Hlušička

V dynamickém pracovním světě hrají nejen odborné znalosti, ale i emocionální přístup k vedení zásadní roli. Zaměřme se třeba na to, jak pozitivní přístup může výrazně podpořit úspěch a produktivitu v práci. Ať už jste manažer nebo zaměstnanec, zamyslete se, jak optimismus dokáže zlepšit vztahy, motivaci a pracovní výsledky, a proč je právě pozitivní vedení klíčem k dlouhodobému úspěchu.

Když obavy o mužnost brání odpuštění v pracovním prostředí

21. 10. 2024   Mgr. Petr Hlušička

Výzkum provedený na University of California, Riverside, odhalil, že muži, kteří mají obavy o svou mužnost, mají tendenci méně odpouštět svým kolegům po konfliktu v pracovním prostředí. Tento článek představuje výsledky této studie, zdůrazňuje její význam a dopady v pracovním prostředí.

Jak zvládnout „mladé“ zaměstnance

14. 10. 2024   PhDr. Vojtěch Bednář

Tento článek bude pro mnoho čtenářů nepopulární. Co však chybí na popularitě, vynahradíme upřímností. Základem efektivní práce s mladými zaměstnanci není to, co se na mnoha místech píše a říká.

Investujte do rozvoje nejnižších vedoucích

7. 10. 2024   Mgr. Petr Hlušička

Předáci, koordinátoři nebo jejich zástupci hrají zásadní roli při řízení týmů v terénu a čelí každodenním výzvám, které často neřeší vyšší management. Ukážeme si, jak takové programy nejen zlepšují schopnost vést kolektiv a řešit problémy, ale také přinášejí přínosy pro komunikaci a pracovní klima ve firmě.

Fúze, akvizice a personál

30. 9. 2024   PhDr. Vojtěch Bednář

Firma A kupuje firmu B a zaměstnancům obou firem je potřeba tuto skutečnost vysvětlit a přimět je ke spolupráci. Jak na to co nejsnáze a nejbezpečněji?

Assessment Centrum (AC) a Development Centrum (DC): Co jsou zač a jak nám mohou pomoci

23. 9. 2024   Mgr. Petr Hlušička

Jedná se o dvě klíčové metody, které se využívají v oblasti výběru a rozvoje zaměstnanců. Umožňují nejen hlouběji poznat potenciální kandidáty, ale také efektivně pracovat na rozvoji stávajících zaměstnanců. Podíváme se jaké jsou rozdíly mezi AC a DC, za jakým účelem se používají, a co přinášejí jak firmám, tak samotným účastníkům.

Jak se vyrovnat s nenadálou událostí, která ovlivní chod firmy

16. 9. 2024   PhDr. Vojtěch Bednář

Nečekaný výpadek provozu, nutnost provést změny které nebyly v plánu, náhlé rozhodnutí z „vyšších míst“ a podobné události mohou výrazně ovlivnit výkonnost vašich zaměstnanců. Jak je s nimi vyrovnat?


© 2025 Firemní sociolog | ISSN 1805-6520

Today 226

Yesterday 329

Week 226

Month 5354

All 55478

Currently are 62 guests and no members online

Kubik-Rubik Joomla! Extensions